Op dit moment zoeken wij een:

Customs & Trade Compliance Specialist (24 uur)
 

Ben jij klaar voor een kleurrijke uitdaging? Wij zoeken een Customs & Trade Compliance Specialist die energie krijgt van uitdagingen in de wereld van douane en internationale handel. In deze rol ben jij dé specialist binnen ons Customs-team. Je richt douaneprocessen in, borgt compliance en optimaliseert douaneactiviteiten, terwijl je zorgt voor correcte aangiften en bezwaren voor zowel onze Nederlandse als internationale locaties.

Je werkt in een deskundig team met een Team Manager en drie douane declaranten. Samen zorgen jullie ervoor dat onze internationale handel soepel, veilig en volgens de regels verloopt. Jij bent het aanspreekpunt voor alle douanezaken en schakelt dagelijks met interne afdelingen zoals logistiek en transport. Daarnaast onderhoud je nauwe contacten met externe partijen, waaronder douaneautoriteiten en de NVWA. Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Compliance & rapportage: Beheren van AEO-certificering en douanevergunningen, inclusief audits en periodieke updates.
  • Operationele uitvoering: Opstellen, controleren en indienen van import- en exportdocumentatie, signaleren van afwijkingen en voorstellen voor verbeteringen.
  • Procesinrichting & optimalisatie: Ontwikkelen, implementeren en continu verbeteren van douaneprocessen en handelscertificeringen.
  • Samenwerking & coördinatie: Afstemmen met interne teams en onderhouden van externe contacten om correcte douaneregistratie en naleving van handelsvereisten te waarborgen.

Wie ben jij?

Je bent flexibel en hebt ervaring met douaneprocessen, vergunningen en internationale handelscertificering. Je bent analytisch, signaleert afwijkingen en komt met oplossingen. Jij houdt overzicht, communiceert helder en zorgt dat zaken echt geregeld worden. Daarnaast ben je besluitvaardig en resultaatgericht, ook onder tijdsdruk.

Je brengt het volgende mee:

  • HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting Douane Declarant;
  • Sterke communicatieve vaardigheden in Nederlands en Engels;
  • Ervaring in de bloemen- en plantenbranche of FMCG is een pre;
  • Bereidheid om 1x per 5 weken op zaterdag te werken (met compensatie).

Wat krijg je ervoor terug?

Vraag je dit aan je toekomstige collega’s, dan krijg je absoluut het antwoord: de allerleukste collega’s die dagelijks met veel passie aan het werk zijn. Je werkt in een team in ons inspirerende kantoor, compleet met tafeltennistafel, sta-bureaus en sfeervolle meeting rooms. Maar dat is nog niet alles!

Ook bieden wij:

  • Een markt conform salaris dat past bij jouw ervaring;
  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Reiskostenvergoeding van €0,23 p/km met een maximum van 100 km en pensioenregeling;
  • 26 vakantiedagen per kalenderjaar;
  • Toegang tot het platform OpenUp voor jouw (mentale) welzijn;
  • Mogelijkheid om gedeeltelijk thuis te werken met een maximum van 1 á 2 dagen;
  • Laptop en telefoon van de zaak;
  • Ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling, inclusief opleidingen en trainingen;
  • Fietsplan beschikbaar bij een contract voor onbepaalde tijd;
  • Mogelijkheid om mee te doen met verschillende sportactiviteiten;
  • Veel vrijheid voor eigen inbreng en ideeën. Of je nu een week of een jaar bij ons werkt- input wordt gewaardeerd.

Meer weten of direct solliciteren?

Wij zijn vooral benieuwd naar wie jij bent en of je het SuperFlora-DNA in je hebt: serieus in je werk, maar altijd met een glimlach. Als je die mix van professionaliteit en plezier met ons deelt, leren wij je graag alles wat je verder nog nodig hebt. Ben jij net zo enthousiast geworden als wij en kan je niet wachten om aan de slag te gaan?

Solliciteer dan direct via onze sollicitatiepagina. Heb je nog vragen? Bel dan gerust met Susan Barendse, Junior HR-adviseur, via 06-58977309. Screening maakt onderdeel uit van onze selectieprocedure.